2011. augusztus 21., vasárnap

Többé már nem egyedül... :)

Hol is kezdjem... ma vagyok itt három hete, még sose voltam ennyi időt távol otthonról, és jelentem élek, virulok, nem haltam éhen sőőőőt... :)
Ez a hét is mozgalmas volt, mint az eddigiek, ezek után kicsit félve gondolok a jövő hétre, hogy mi lesz majd, mert eddig megvolt a biztos pont, hogy minden reggel menni kell a nyelvi kurzusra, ott lesznek az arcok akiket már ismerek, este haza, és jöhet valami kis esti muri... most kezdek majd mindent előlről, mert akiket megismertem, ők nem a TAMK-ra fognak járni...
A hét eleje ugyanolyan volt, mint a többi... tancsi, tancsi, tancsi. Kedden volt közös progi a Summer Schoolosokkal elmentünk a TAMKhoz közeli sportpályára finn sportokat játszani. Az első valami bowlinghoz hasonló játék volt, csak itt egy farúddal kellett dobni és nem kuglikat kellett eltalálni, hanem ilyen kis farönköket. Minden farönkön volt egy szám, aztán ha sokat találtál el akkor valamit számolt a játékvezető (amit persze én nem tudtam felfogni, csak annyit észleltem, hogy nem annyi pontot kapunk amennyit eltaláltunk... szóval van valami kis csavar :D) és még annyi, hogy ha elmozdult egy ilyen kis farönk, akkor azt ott állították fel ahova elmozdult, úgyhogy az utolsó embernek mindig nehéz dolga volt.
Játszottunk gyufahajítást, ez jelképezte a sok finn "ki tudja a legmesszebbre hajítani ezt meg ezt meg ezt" játékot. Ebből a leghíresebb a mobilteló hajítóverseny... :DDD Játszottunk még finn baseballt, meg karikadobálósat. :)
És a kedvencem... hát ki kellett próbálnunk a nordic walkingot. Ezek a finnek nem normálisak az tuti. Le föl tempóznak az erdőben két síbottal a kezükben és közben jókat cseverésznek.. ÉÉÉÉN hát én úgy éreztem magam mint egy flamingó, aki nem tud mit kezdeni a lábaival... vagy beakadt a botom valahova, vagy a saját lábamra tettem rá, vagy a bokámat ütöttem lilára vele... aztán meguntam és csak húztam magam után... az az egy biztos, hogy mindent megmozgat, de lehet előbb meg kellett volna tanulni hogy kell két bottal együtt menetelni... :D
NAgyon belejöttem a sportolásba amúgy, mert szerdán lementem röpizni a srácokkal az Yrttikatuba (másik koli mellettem), ahelyett hogy tanultam volna a másik vizsgára. De anya azt mondta, hogy kell a pihi, és hogy vizsga előtti nap már nem szabad sokat tanulni, úgyhogy én ehhez tartottam magam. Röpke két órás meccs után meg is egyeztem egy német sráccal, hogy na most abbahagyjuk és mind a ketten elmegyünk tanulni (mert neki is volt vizsgája másnap, csak másik csoportban), úgyhogy hazajöttem és CSAK TANULTAM REGGELIG = official version. :) Másnap a vizsgán 94 pontot kaptam a 100ból, úgyhogy átmentem a vizsgán egy ötössel. :) Van is róla papírom, hogy tudok finnül. :D
A sikeres vizsgáról a papírt pénteken kaptuk meg, olyan volt mintha diplomaosztón lennék (persze az még sose volt, de mintha...) és kaptunk egy tortát is a sikeres vizsgára ÉS arra, hogy másnap augusztus 20.a volt a magyar államalapítás ünnepe... nekünk az állunk is leesett, hogy ezt egy finn közli, hogy a torta ezért is van... otthon meg van aki azt se tudja eszik e vagy isszák augusztus 20-át...
A vizsgát mi is megünnepeltük este, nem részletezem. :)
Másnap is megünnepeltük, ezt se részletezem. :)
Najó ezt egy picit, mert szombaton azért voltak események. Délelőtt megnéztük Mariaékkal Tampere Arborétumát. Hát ez valami csodálatos volt. :) Mint nálunk a nemzeti parkok. Itt meg a város egy része. :) Azt elfelejtettem mondani, hogy itt a mókucik nem félnek, sőt nagyon barátságosak:

Én is el akartam kapni egyet, de előlem mindig elfutottak.. :) Szóval ebben a parkban sétáltunk rengeteget, aztán hazafele megnéztük a chilifestivalt a központban. Semmi extra nem volt, mindenkinek olyan volt a feje mint egy paradicsom, és lehetett chilis dolgokat kóstolni. :)
Este Shekibnél volt a preparti, ahol tanultunk egy új játékot, hát azt majd otthon játszunk... :)
Ja majd' elfelejtettem, voltam hokimeccsen egy finnországos pólóban és hihetetlen volt a meccs. :D Olyan mint a filmekben! Popcorn meg kóla meg üvöltözés, nagggyon király volt :DDD Tampere csapata a Tappara és nekik drukkoltunk! :)
Annyi minden mesélnivalóm lenne még, de hulla vagyok, és mennem kell, mert jönnek hozzám. :)

puszi mindenkinek

ui.: csak a lényeget felejtettem ám el: megjöttek a lakótársaim: két ausztriai leányzó, és egy lett csajszi. A lett egész nap a szobájában kuksol, szóval róla még nem sok mindent tudunk, de a két ausztriai csaj nagyon aranyos. :) Az egyik amikor megtudta hogy magyar vagyok közölte velem, hogy "hát istenem"... :DDD

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése