2011. szeptember 4., vasárnap

Still alive... :)))

Moikka everybody! :))

Most azt hiszem két héttel vagyok lemaradva a blogolással, amit igyekszek most pótolni, de azt a sok mindent ami velem történik, azt nem lehet leírni semelyik blogban. :)
Kezdem azután miután letettük a finn vizsgát... azóta éjjel nappal finnül beszélünk (ami persze kimerül az 1-től 10-ig való számolásban és a helló-szia-köszönömben, de ezeket aztán nagyon nyomjuk. :DD ) Szerintem amúgy orbitális nagy kamu, hogy a finn meg a magyar hasonló... max a nyelvtanban, mert mi hamar megértettük a nyelvtani szabályokat, de egy darab hasonló szót nem találtunk... úgyhogy ennyit erről. :D
Na szóval a nyelvi kurzus utáni héten volt elvileg a MAIN ORIENTATION (anya: a fő orientációs napok :) ) de ez persze csak a többieknek volt a TAMK-on, azoknak akik médiát, turizmust, üzleti blablát fognak tanulni, szóval akik nem KETTEN vannak egy szakon. :D De hát ugye nekem azon a héten még nem volt semmim, így hát persze úgy éreztem, hogy ezt egy Rácz Dóri nem hagyhatja ki, tehát elmentem én is. :D Nekem se névtáblám, se semmim nem volt, nem tudtam tantárgyakat felvenni (mert ugye nekem még nem kezdődött el a suli), szóval ott ültem, mint egy darab kuglóf ( az elején), aztán egy tutornak feltűnt, hogy se névtáblám, se semmim, úgyhogy a szárnyai alá vett, szólt az International koordinátoroknak, hogy ÉN is itt vagyok, akik azonnal alkalmazkodtak a szituhoz, és igyekeztek minden infót úgy kibővíteni, hogy az nekem is hasznos legyen... hát ez kb így nézett ki: (130an ültünk a teremben)
- "Tegye fel a kezét, aki turizmust fog tanulni... most aki médiát.. üljetek a terem jobb sarkába, ti a bal... Hol vagy Dóri? Te maradj a helyeden, mindjárt küldök valakit..."
- " Most mindenki a szakos társaival együtt menjen ebédelni. Dóri te nyugodtan menj a tutorokkal..."
- " Most mindenki fel fogja venni a tantárgyait... Dóri te még nem tudod, de helyette megnézheted a könyvtárat..." :DDD
Hát ezek után ha nem tanulta meg mindenki hogy ki vagyok és mit fogok tanulni, akkor senki... :))) Persze ezek után a második orientációs napot se hagyhattam ki, tehát be is ültem másnap az első sorba... akkor már csak mosolyogtak rajtam. :) Nem tehettem róla, nem akartam semmiből kimaradni. :)
Azon a héten csütörtökön volt az első Welcome Exchange party... ami előtt játszottuk a szokásos játékunkat a Ring of fire-t... hát eeeeeeeeeeez. Az itteni szóval élve: DESTROYIIIIIIING!!! :DD A játék lényege, hogy az asztal közepén van egy nagy pohár, akörül pedig körben franciakártyák. Minden kártyának van egy jelentése, pl.: 4esnél csak a lányok, 6osnál csak a fiúk isznak... persze csak gyümölcslevet. :D Aztán van olyan kártya, hogy "heaven" (anya: menny), ilyenkor mindenkinek fel kell mutatnia az égre, és aki a leglassabb, az iszik... persze csak gyümölcslevet. :) Aztán a kedvencem az "eyemaster" (anya: "szemmester"), aki az eyemaster, annak nem szabad a szemébe nézni. Ha belenézel iszol. (persze csak gyümölcslevet... :)) Aztán van még a kedvencem a szabályalkotás: a buli előtt az volt a szabály, hogy inni csak úgy lehet, hogy a jobb kezeddel fogod a poharat és közben az orrodra teszed a bal mutatóujjad, miközben a lábad fent van az asztalon. Aki viszont nem iszik, annak mind a két kezének a magasban kell lennie...


Ha valaki elfelejti a szabályokat, és rossz módon iszik, akkor pluszban kell innia... Aztán van az ász. Ha valaki azt húzza, akkor bele kell öntenie a gyümölcslevét :D a középen levő pohárba. Aki az utolsó királyt húzza ki, vagy aki megtöri a kártyakört, annak meg kell innia az egészet... Én egyszer kihúztam az utolsó királyt... sokféle gyümilé volt abban a pohárban... and it was really destroying. :))))
Jah a buli előtt voltunk Viikinsarin, ahol van egy híres szauna. Ugye finn szokáshoz híven 5 percet szaunázol majd 10 percet uszikálsz. Igazából én nem szeretem szanuát, se azt, hogy utána bele kell ugrani a minusz 10 fokos vízbe (hülyék ezek a finnek... gondoltam én az elején), de nincs ennél jobb dolog... főleg amikor kijössz a vízből... mindenkinek ki kell próbálnia egyszer... Ja a képen meg a fiúkák ugranak éppen :)

Azon a héten pénteken elmentem eltévedni... nem véletlen hívnak itt mrs gps-nek... meg akartam keresni a finn tescot, de akárhányszor odamentem, mindig más busszal mentem, és sose tudtam hogy pontosan melyikről mikor kell leszállni... szóval ez így volt pénteken is. Elindultam, és én megkérdeztem a buszsofőrt, aki elővett egy térképet majd 10 perces keresgélés után közölte, hogy ja igen, mi megállunk ott. Hihetetlen amúgy. Ezek sose tudnak semmi mást csak ami épp nekik kell... :D Ha ők épp dolgozni mennek, meg nem mondják melyik busszal jutsz el ide meg ide, mert az épp aznap nekik nem kell és elfelejtik, vagy én nem tudom. :D De, hogy egy buszsofőr nem tudja hol áll meg a busza, az vicces. :DDD Szóval igen megérdemlem a nevem, de MINDENHOVA odatalálok, csak több idő szükséges nekem. :DDD
Hétvégén szombaton a Beachen voltunk a csajokkal, és ÉN, aki sose ég le... hát nekem olyan piros volt a fejem, mint egy jól megérett paradicsomnak... de lehet még az is megirigyelte volna a színes... persze anyának rögtön az volt az első kérdése, hogy "Hát de miért nem kented be"... sajnos a naptejet PONT otthon felejtettem... sajnos a listámról pont lemaradt, hogy a tél országába NAPTEJET hozzak... :DDD

Vasárnap megejtettük a szokásos vasárnapi sütipartit, most Beánál. Ettünk soksok muffint, meg csináltam megint palacsintát. :) És tanulgattuk, hogy monjduk minden nyelven azt, hogy "Egészségedre", mert akárhányszor iszunk, mindenki vagy a saját nyelvén mondja, vagy finnül. Ez hagyomány nálunk. :D
Ezen a héten a többieknek már sulija volt, nekem ugye persze még nem... úgyhogy próbáltam elintézni, hogy megkapjam az ösztöndíjam, meg bementem egy finn órára, mert folytatni fogom a tanulmányaimat... Ezen kívül a hét eseménye a szombati City Tour (anya: város túra) volt. :) Ez életem egyik legjobb túrája volt. :D Csapatokra voltunk osztva: a mi csapatunk a TEAM AWESOME volt:

A városon belül volt 10 állomás, ahol különböző feladatokat kellett csinálni, és pontokat gyűjteni. A kedvenc feladatom az volt, amikor fel kellett fújni egy lufit, és aztán mivel a finnekről köztudott, hogy milyen "nyíltak és barátkozósak", ezért keresni kellett egy finn embert, akit át kellett ölelni úgy, hogy a lufi a hasunknál volt, és addig kellett ölelni a másikat, amíg ki nem pukkant... hát ez csúúúcs volt. :D
Aztán volt olyan játék, hogy mobiltelefont kellett beledobni egy vödörbe jó messziről, ugyanis Finnországban van a Mobiltelefonhajító világbajnokság. :D Aaaaaaaaztán volt még kvíz, piramisépítés, színdarab előadása, különböző gt-s játékok ( amiknek a megoldását persze már a kisujjamból kiráztam <3 Gyógymatek GT)... és minden állomáson kóstoltattak velünk vmi nemzeti kaját, mint vmi sajt, vmi nyúlós tejföl, valami botrányrossz gumicukor, de azért volt finom csokika is. :DDD
Este megünnepeltük a nyertest, meg a nem nyerteseket. :D
Ma pedig ismét megejtettük a vasárnapi sütipartit, most Roman csinált egy HADSEREGNYI kis sütit... de én annyira röhögtem amikor megláttam, mert a mailben csak annyit írt, hogy csak pár főt hív, mert nem akar 30 főre sütni. Amikor én odaértem, akkor mérte ki a 4 KILÓ lisztet... :DDDDDDDD Úgyhogy nem hogy 30 főre nem sütött, hanem egy hadseregre... :DDD Szinte mindenhol ezek a kis süti voltak a lakásban. :DDD Amúgy ennek a tésztája hasonló a lángoshoz csak édes. Lekvárral, porcukorral vagy mézzel kell enni, és isteni. :D Ha hazamentem csinálok majd én is 4 KILÓ lisztből és akkor minden ismerősöm degeszre eheti magát. :DD
Most viszont befejezem soraim, mert holnap megyek a 3. orientációs napomra, és hát ezt nem hagyhatom ki. Ez már a sajátom lesz. :D Ugyan újat nem fognak mondani, de az esélyt megadom, hátha. :DDD
Nagyon sokat gondolok az otthoniakra, nagyon sokszor jutnak eszembe a közeli barátaim... szinte minden nap fel tudnék hívni vagy 5 embert, hogy "ez meg ez történt és emlékszel amikor mi..." Hiányoztok. Nagyon. :)
Vigyázzatok magatokra, én vigyázok magamra itt. :)
sokpuszi

ps.: Szeretek, nagyon szeretek mailt kapni. :)))



1 megjegyzés:

  1. Olyan ivós játékot nekem is tanítottak Edinburgh-ban. Habár nem emlékszem ilyen extra szabályokra, hogy kéz-itt, láb-ott, amikor iszol. Majd megtanítom nekik ezeket az új szabályokat. :)
    Viszont van amit hasonlóan csinálnak. Például a diákoknak ott is a szőlőlé a kedvenc gyümölcsleve. :)
    Ha tanulsz valami új csapatépítő játékot, azt írd le valahova! Jól jöhet még a táborban! :)
    Ölelés! :)

    VálaszTörlés